mandag 1. september 2014

Kveldsstemninger



Et oljemaleri med motiv hentet fra Laksevann, Gautefall i Telemark.  Dette maleriet har jeg arbeidet lenge med og gjort mange forandringer før jeg ble fornøyd. Bl.annet malte jeg bjørkestammer i framgrunnen sammen med bekkeblommen, men  jeg fant ut at dette ble for rotete.  100 x 85 cm. Pris: 16000 nkr. 



Et kitsch-aktig oljemaleri på lerret. Mangler en elg. Det vanskelige å få til -og kanskje det som gjør bildet til mer enn kitsch, er speilbildet som brytes av små bølger. Så mange fargenyanser i begge retninger. Motivet er hentet fra Toke, Merkebekk, Drangedal kommune. Her er lyset ofte utrolig fint.
70 x 35 cm. Pris: 3800 nkr.




Sommernatt.  Når jeg maler akvareller benytter jeg sjelden hvit-maling. Det er det hvite i papiret som skal skinne igjennom. Akvareller får derfor ofte et lettere uttrykk enn oljemaling. Motivet er hentet fra et tjern ved Storefjell, Drangedal. Størrelse med ramme: ca 70 x 57 cm. Pris: 2400 nkr.




Akvarell .Blågrønn stemning. Motiv fra Drangedal.Størrelse med ramme: ca 70 x 57 cm.
Pris: 2400 nkr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar